Wszelkie formalności związane z planowanym ślubem należy załatwiać minimum trzy miesiące przed planowanym terminem.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z ZAŁATWIANIEM ŚLUBU:

Pierwsza rozmowa z duszpasterzem:

  1. Ustalenie daty ślubu.
  2. Przedstawienie wymaganych dokumentów, celem spisania protokołu przedślubnego.
  3. Ustalenie daty sporządzenia protokołu.

Druga rozmowa z duszpasterzem:

  1. Sporządzenie protokołu przedślubnego.
  2. Ustalenie daty wygłoszenia zapowiedzi.

Trzecia rozmowa z duszpasterzem (tydzień przed ślubem):

  1. Omówienie ceremonii sakramentu małżeństwa.

DOKUMENTY POTRZEBNE PRZY ZAŁATWIANIU FORMALNOŚCI ŚLUBNYCH:

  1. Zaświadczenie z USC stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa po pierwszej rozmowie z księdzem.
  2. Zaświadczenie ukończenia konferencji przedmałżeńskich oraz z rozmów indywidualnych w poradni rodzinnej.
  3. Dowody osobiste narzeczonych.
  4. Świadectwo chrztu oraz bierzmowania z parafii chrztu (wydane na max. 6 m-cy przed ślubem).
  5. Ostatnie świadectwo z katechizacji.
  6. Dane świadków sakramentu małżeństwa (imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, wiek, numer i seria dowodu osobistego).

Nauki przedślubne online

Duszpasterstwo Rodzin Diecezji Bielsko-Żywieckiej